Noutati

Stilul de viata in endometrioza

Stilul de viata in endometrioza

Citim deseori in revistele glossy despre cat de important este un stil de viata sanatos. Ei bine, iata ca, odata ce ai fost diagnosticata cu endometrioza, ar fi bine sa pui si tu in aplicare acest concept destul de vag inteles pana acum.

Vestea buna este ca avem la indemana destule cercetari pentru a schita, cel putin in linii generale, cateva recomandari pe care ai putea sa le aplici si tu in dorinta de a tine endometrioza sub control si/sau de a avea o calitate a vietii cat mai buna.

In primul rand, trebuie sa mentionam ca toate indicatiile de mai jos nu exclud indicatiile doctorului tau ginecolog. El este primul care iti va trasa planul de tratament potrivit stadiului tau de boala si istoricului medical. Impreuna veti lua decizia cea mai buna.

Abia apoi, ia in considerare si urmatoarele masuri in ceea ce priveste stilul de viata:

1). Stres mai putin

E lucru stabilit, stresul inrautateste simptomele endometriozei, asa ca fa tot ce-ti sta in putinta pentru a te relaxa cat mai mult. Iesiri la sfarsit de saptamana, renuntarea la orele suplimentare de la serviciu, schimbarea locului de munca, practicarea yoga sau a altor tehnici de relaxare – nu conteaza ce metoda alegi, insa stresul trebuie tinut neaparat sub control.

2). Sport mai mult

Pe de alta parte, sportul este si el benefic in contextul endometrozei. Ne asigura buna dispozitie prin eliberarea de endorfine (care ar putea atenua si durerile atat de prezente in aceasta afectiune), creste circulatia sanguina si scade estrogenul. Miscarea fizica moderata ar fi de preferat, cel putin in prima faza, pana iti dai seama cum reactioneaza organismul tau la formele de sport ceva mai avansate. Pe parcurs, insa, recurge la exercitiile fizice care simti ca iti fac bine. Cardio, Pilates, yoga, stretching, inotul, alergarea, mersul pe jos, urcatul scarilor – toate iti pot fi de ajutor!

3). Ajusteaza-ti alimentatia!

Indicatiile de mai jos sunt doar cele generale. Pentru unele mai detaliate si personalizate (stiut fiind faptul ca pacientele cu endometrioza se pot confrunta si cu alte afectiuni precum sindrom Hashimoto, boli autoimune, boala Chron etc.), consulta un nutritionist, specializat pe endometrioza.

Totusi, in linii mari, iata care sunt recomandarile privind alimentatia:

  • Evita alimentele/produsele estrogenice
  • Fara carne rosie, insa cu mai multe salate cu legume cu frunze verzi in dieta zilnica
  • Evita glutenul, produsele lactate (cu exceptia celor din lapte de capra) si carnea din comert.
  • Fara zahar si orice il contine!
  • Evita alcoolul!

Motivele sunt cam aceleasi pentru toate aceste grupe alimentare: cresc estrogenul, interfereaza cu modul de functionare al ficatului, impiedicand eliminarea corecta a hormonilor, cresc inflamatia in corp ceea ce agraveaza si mai mult endometrioza etc.

Marina Rasnoveanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *