Noutati

Jurnal de dieta (II)

Jurnal de dieta (II)

Continuarea articolului acesta.

Citisem deseori despre acel “jurnal de dieta”, insa niciodata pana atunci nu l-am considerat necesar. Acum, cu atat de multe schimbari, am inceput si eu un astfel de jurnal care, veti vedea, m-a ajutat foarte mult.

Vreau sa mentionez ca, intre timp, am inceput si schema aceea de suplimente ceva mai elaborata despre care va voi scrie intr-un alt articol, insa mai intai, iata cum arata acest mic jurnal de dieta, pe doua saptamani. Recomand oricarei paciente cu endometrioza sa aiba un astfel de jurnal. Veti vedea mai jos cum si de ce ar fi extrem de benefic sa va faceti timp pentru o astfel de activitate.

Mentionez ca dupa ce am inceput sa tin dieta asta, plus suplimentele mai sus amintite, au disparut total simptomele acuzate in lunile precedente.

7.06.2018

Astazi am mancat curmale. Prea multe, ca doar asa fac, nu ma pot abtine. Apoi, mi-a fost foarte rau. Cred ca un motiv pentru simptomele astea este si faptul ca le-am mancat pe stomacul gol.

Asadar, de acum, precautie in ceea ce priveste curmalele plus sa nu mai stau nemancata prea mult timp.

Tot azi mi-am luat cirese. La fel, am mancat un bol, dupa care m-a durut foarte tare in partea stanga, unde am avut probleme.

Asadar, fara cirese, cel putin o perioada de timp. Suspectez ca, in afara de banane, cam toate fructele foarte dulci imi fac rau. Daca voi mai manca, sa nu fie in loc de mancare si neaparat pana in ora 14.00.

8.06.2018

La un moment dat a trecut durerea de ieri, apoi mi-a fost foarte, foarte bine.

Am avut in meniu mancare de legume, dupa reteta proprie. Am fost si la Biofresh si mi-am cumparat o Limolina. Am mancat-o acasa, dar doar dupa ce am luat cina. Nu au fost probleme de niciun fel.

9.06.2018

Azi de dimineata, am avut ca de obicei fulgi de ovaz cu lapte de cocos, miere si cateva nuci. Apoi, la pranz, ciorba de peste, mancare de peste si mamaliguta. Pestele a fost de captura. Excelent la gust, excelent m-am simtit. Si cu tranzitul m-a ajutat foarte mult.

Am mai incercat si ceva ceaiuri: de papadie si un mix de la Organic India de ghimbir si tulsi. Ambele benefice, cred eu.

10.06.2018

Dimineata, durere de spate jos. Dupa masaj cu ulei de tamaie din Oman si mers pe jos a trecut si m-am simtit foarte bine.

Tranzitul putin ingreunat, desi nu am mancat altceva.

Pe seara, am mancat fistic si am inceput putin sa tusesc, asadar, ar fi de preferat sa evit fisticul.

11.06.2018

Ceva dureri de ovare pentru ca am intarziat sa iau suplimentul meu pentru scaderea estrogenului (Calciu D Glucarate).

Mi-am luat snacksuri bio cu quinoa, dar nu mi-au picat prea bine.

Pentru ca mi se apropie menstruatia, seara am avut ceva dureri dupa urinare. Au trecut, insa, dupa cateva exercitii de stretching.

Si a doua zi dimineata, devreme, am facut putin masaj cu ulei, in partea abdominala jos plus 10 minute de stretching.

12.06.2018

Astazi a fost foarte bine, pana dupa-amiaza cand am mancat 2 felii de pepene galben si 3 bomboabe raw vegane de la Prospero. Am experimentat gaze, mici dureri abdominale.

Ar trebui sa evit pepenele galben sau sa nu il mai mananc dupa ora 15.00.

13.06.2018

Asnoapte am experimentat dureri foarte mari dupa urinare – mai am 7 zile pana la menstruatie. Dimineata au trecut, insa pe parcursul zilei am resimtit senzatia de inflamare.

Am intrebat si pe grupuri, iar pe cel din strainatate cele mai multe fete au amintit de asa numita “Pelvic Floor Therapy”, despre care la noi se stiu atat de putine.

Ce m-a ajutat, insa, acum, astfel incat a doua noapte sa nu mai fie la fel, a fost urmatoarea schema: Uractiv forte + Omez luat seara + Ceai Sanatatea Rinichilor de la Dacia Plant.

Cu dieta am fost foarte ok: ciorba, mancare de legume, banane, ovaz cu lapte de cocos si nuci.

14.06.2018

Azi m-am simtit perfect. Dieta a constat in: ovaz + apa plata incalzita + miere + nuci, ciorba de legume cu mamaliguta, banane ca gustare si iar ciorba la cina.

Seara am luat iar, preventiv, 1 pastila de Uractiv si, pe parcursul zilei, am baut ceai. Nu am mai experimentat nicio alta durere.

15.06.2018

Mi-am cumpara paine fara gluten, din faina de hrisca si foarte multe (prea multe) seminte, in special de floarea soarelui.  Timp de ora am avut probleme de respiratie si apoi am fost foarte balonata.

Asadar, fara paine fara gluten.

Tot in acest context: mi-am luat din nou o Limolina si nu mi-a picat foarte bine.

As vrea sa incerc cat mai putine alimente/preparate dulci, indiferent ca sunt raw vegane.

16.06.2018

Din nou am experimentat ceva dureri dupa urinare. Am luat din nou schema de mai sus: Uractiv, Omez plus ceai. A fost foarte bine dupa.

17.06.2018

Totul a fost foarte bine, nimic de notat.

18.06.2018

Azi a fost o zi cu foarte multa alergatura si stres: am  mers pe jos destul de mult, foarte repede, nu prea am mancat si la un moment dat, pe nemancate, mi-am luat un baton raw vegan.

Am avut foarte mari probleme cu respiratia. Am luat cateva pastile de Vitex, dar tot nu mi-am revenit in totalitate.

19.06.2018

Situatia nu s-a schimbat prea mult comparativ cu ziua de ieri.

20.06.2018

Incepe sa imi treaca. Iata ce am facut: somn, nimic dulce, 1 Aerius pe zi, Vitex, ceai de tulsi si ghimbir.

21.06.2018

Totul a fost foarte bine, doar ca la un moment dat am mancat avocado. Din pacate, nu il mai tolerez in sensul ca imi provoaca foarte multe gaze.

22.06.2018

Azi mi-a venit menstruatia. Am mancat ceva mai usor. Pana acum e foarte bine in privinta fluxului, dar si in cea a durerii. Iau un Ketonal la fiecare 12-14 ore si imi trece complet.

Cam aceasta ar fi exemplificarea mea in ceea ce priveste “dieta de jurnal”. Bineinteles, contine si anumite particularitati, cum ar fi de exemplu, alergiile alimentare, dar care, atentie, se intalnesc foarte des la pacientele cu endometrioza. Unele dintre voi veti spune ca, indiferent ce mancati nu va simtiti rau. Nu, nu cred ca asta e un indicator al faptului ca puteti manca in continuare acel aliment. Am mancat de toate 33 de ani si nu aveam cine stie ce reactii, iar in interior endometrioza era in stadiu avansat. Fie nu sunteti cu adevarat atente la reactiile corpului vostru, fie pur si simplu acesta se afle intr-un proces de “adormire” si sa nu va trimita niciun semnal.

Odata ce veti incepe dieta corespunzatoare, dupa un timp, de fapt, cred ca veti incepe sa simtiti si sa actionati altfel.

Acum nu scriu in jurnal zilnic, ci doar atunci cand apar probleme, insa foarte rar se mai intampla. E important sa incepeti si sa constientizati anumite lucruri, cred eu.

Oricum ar fi, o repet si aici, la final: din punctul meu de vedere, degeaba zici ca tii dieta, daca o data la saptamana mananci ceva nepermis. Pentru rezultate clare si vizibile avem nevoie sa integram acele reguli in stilul nostru de alimentatie, sa le transformam de fapt in principii de viata si sa nu ne abatem de la ele decat foarte, foarte rar.

Update septembrie 2018: acest model de jurnal de dieta dateaza din iunie. Nu am mentionat in fiecare zi scrisa aici tot ce am avut in meniu (unele retete le gasiti aici, pe site, la sectiunea Opinii), ci numai lucrurile importante, cand a fost cazul. De atunci respect dieta asta, cu mentiunea ca o saptamana, doua in septembrie, am reintrodus ouale de tara. Inca nu sunt lamurita in privinta lor. Nu am mai avut simptome ca cele din aprilie, nici polipul nu m-a mai suparat.  Calciul seric, la analize, a iesit foarte bine, asta in conditiile in care nu mai mananc lactate din februarie 2017. Acum, sa vedem pe viitor.

un articol de Marina Rasnoveanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *